آشنایی با مایکروویو ۶۲ گیگاهرتز

مایکروویو ۶۲ رادیوی جدیدی است با ابعاد کوچک ۳۵ سانت و دارای یک رادیوی داخلی بکاپ ۵ گیگاهرتز با اتصال آنتن اکسترنال می باشد. باید به این موضوع توجه داشته باشیم که فرکانس های بسیار بالا مانند ۶۰Ghz Eband برای فواصل طولانی و شهرهایی که بارندگی شدید دارند مناسب نیستند اما تکنولوژی جدید در رادیو فوق در صورت بروز قطعی لینک به هردلیل باند را بر روی یک کانال ۸۰ مگاهرتزی در فرکانس ۵ گیگ انتقال می دهد.

سبک بودن و قابلیت انتقال یک گیگابیت واقعی بر روی بستر شبکه و بیم و زاویه بسیار بسته آنتن همچون یک لیزر از خصوصیات و ویژگی های آن می باشد.
در تصویر زیر استاندارد IEEE برای ۵۷ تا ۶۴ گیگاهرتز با عرض ۲۱۶۰مگاهرتز برای هرکانال و همچنین اسپکترام کانال ها را مشاهده می کنید.

 

 

مشخصات فنی رادیوی جدید در فرکانس ۶۰ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز

 

 

در مجموع رادیوی فوق با توجه به اینکه اثرپذیری خاصی را از لینک های مجاور نخواهد داشت و همچنین نیاز به تنظیم بسیار دقیق و تیز آنتن دارد و آلودگی خاصی در فرکانس های کاری خود در شهرها ندارد برای دکل های پر ترافیک مفید می باشد. حتی با جزیی ترین خروجی برای مسافت های کوتاه یک تا ۲٫۵ کیلومتری می تواند ظرفیت بالایی را انتقال نماید و همچنین در آینده نزدیک قوانین استفاده درست از این باند فرکانسی نیز با تولید انبوه رادیوها شکل خود را پیدا خواهد کرد. همچنین امنیت بسیار بالا به علت نیاز به تنظیم بسیار دقیق و لیزی آنت و همچنین قدرت خروجی پایین برای مشتریان حساس چشمگیر می باشد. در ضمن کاهش شدید قیمت نسبت به محصولات حرفه ای قبلی Eband موجود در بازار می تواند به زودی جای خود را با توجه به شرایط استفاده در لینک های کوتاه بیابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.